آموزش تخصصی گریم عروس

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

آموزش تخصصی گریم عروس

آموزش تخصصی گریم عروس

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی آموزش تخصصی گریم عروس

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
آموزش تخصصی گریم عروس

آموزش تخصصی گریم عروس

گریم عروس یکی از مهمترین رشته های شاخه آرایشی و زیبایی می‌باشد. یقینا همه‌ی افراد آرزو دارند در بهترین شب زندگیشان، زیباترین باشند. یکی از مشخصه های اصلی در روز عروسی هر فرد آرایش عروس است. عروس مرکز توجه‌ترین شخص در عروسی است و همه‌ی نگاه ها به زیبایی او معطوف می‌شود. هر فردی زیبایی خاص خود را دارد ولی برای رفع نقایص احتمالی صورت و بدن نیاز به گریم و میکاپ خواهد بود.

آموزش تخصصی گریم عروس

آموزش تخصصی گریم و میکاپ عروس

گریم عروس یکی از مهمترین رشته های شاخه آرایشی و زیبایی می‌باشد. یقینا همه‌ی افراد آرزو دارند در بهترین شب زندگیشان، زیباترین باشند. یکی از مشخصه های اصلی در روز عروسی هر فرد  آرایش عروس است. عروس مرکز توجه‌ترین شخص در عروسی است و همه‌ی نگاه ها به زیبایی او معطوف می‌شود. هر فردی زیبایی خاص خود را دارد ولی برای رفع نقایص احتمالی صورت و بدن نیاز به گریم و میکاپ خواهد بود.

یکی از مهمترین انتخاب هایی که باید به آن دقت داشت انتخاب میکاپ آرتیست حرفه ای می باشد. لازمه تخصص حرفه ای، تعلیم و آموزش مطلوب و تجربه موفق است. آرزوی همه در مهمترین شب زندگی، زیبایی و خاطرات به یاد ماندنی می‌باشد. هیچ کس دوست ندارد سال ها بعد، از نگاه کردن به چهره خود در تصاویر ثبت شده خجالت زده شود.

شاید به دلایل مختلف افرادی از نکات آرایشی و روش درست گریم و میکاپ اطلاع نداشته باشند. نگران نباشید ما در این مطلب هر آن چه را که باید بدانید به شما خواهیم آموخت، پس با آموزشگاه عریس برای بررسی و نگاهی موشکافانه تر به گریم و میکاپ عروس همراه باشید.

گریم عروس چیست؟
گریم عروس چیست؟

گریم عروس چیست؟

معرفی گریم عروس

گریم یکی از ملاک های زیبایی عروس در جشن عروسی می‌باشد. گریم عروس یکی از شاخه های مهم آرایشی است که در فرم دهی و زاویه سازی چهره تاثیر بسزایی دارد. قبل از انجام میکاپ یکی از کار های اصلی گریم و فرم دهی و پیدا کردن زوایای اصلی صورت است که با توجه به آن میکاپ صورت گیرد.

 این عامل مهم از انتخاب میکاپ آرتیست خوب شروع شده تا به  پیاده سازی میکاپ ختم می‌شود. رفع نقایص صورت با استفاده از متعادل سازی و استفاده از مواد آرایشی برای چهره افراد را گریم عروس می‌گویند.

گریم را اکثرا خود افراد از روی ژورنال های آرایشگاه ها انتخاب می‌کنند، که روش جالبی نمی‌باشد. همه ی افراد آناتومی و زوایای صورت و جنس پوست و مشخصات ظاهری مخصوص به خود را دارا می‌باشند. ممکن است انتخاب سبک گریم از روی ژورنال هر چند انتخاب خوبی باشد ولی  نمیتوان تضمین کرد که بر روی صورت افراد دیگر هم به آن خوبی پیاده شود. هر چند یک میکاپ آرتیست حرفه ای علاوه بر انجام گریم بصورت کاملا تخصصی و بی نقص، باید توانایی راهنمایی و مشاوره به افراد براساس علم به انجام گریم را داشته باشد.

هر آرایشگاهی باید بروشور یا ژورنال از انواع سبک های مختلف و تفاوت آن ها و اینکه برای چه افرادی مناسب می‌باشند ارائه دهد. آگاهی از انواع سبک ها و نحوه انجام آن می تواند یک قوت قلب برای تضمین زیبایی افراد باشد.  یکی دیگر از نکات قابل توجه در انتخاب آرایشگاه برای گریم عروس ارائه نمونه کار خوب و قوی هست. با دیدن  نمونه کار شما متوجه تطابق گریم افراد با چهره خواهید شد. انتخاب درست  رنگ ها در گریم افراد مدل موی مناسب و تطابق گریم با چهره افراد را میتوان یک نمونه کار خوب به شمار آورد.

انواع سبک های گریم و میکاپ
انواع سبک های گریم و میکاپ

انواع سبک های گریم و میکاپ

معرفی انواع سبک های گریم و میکاپ

انواع سبک های آرایشی وجود دارد که هرکس باتوجه به سلیقه خود آن را انتخاب می‌کند. اگرچه امروزه معروفترین گریم عروس سبک آرایش لایت و ملایم است، ولی نمی‌توان سبک های دیگر را نادیده گرفت زیرا هر کدام زیبایی و ارزش خاص  خود را دارند. افراد می توانند براساس سلیقه شخصی و فرم صورت و براساس فرهنگ و شرایط خود هر کدام را انتخاب کنند.

انواع سبک های آرایشی به شرح زیر می باشد:

  • سبک گریم و میکاپ هالیوودی
  • سبک گریم و میکاپ کلاسیک‎‏‎ 
  • سبک گریم و میکاپ شرقی
  • سبک گریم و میکاپ عربی‎
  • سبک گریم و میکاپ خلیجی
  • سبک گریم و میکاپ ایرانی
  • سبک گریم و میکاپ هندی
  • سبک گریم و میکاپ فشن
  • سبک گریم و میکاپ مصری
  • سبک گریم و میکاپ لبنانی
  • سبک گریم و میکاپ ژاپنی
  • سبک گریم و میکاپ اروپایی یا آرایش لایت و ملایم‎
مهمترین نکات گریم عروس
مهمترین نکات گریم عروس

مهمترین نکات گریم عروس

معرفی مهمترین نکات گریم عروس

گریم یک کار تخصصی است و بهتر از توسط گریمور های حرفه ای انجام شود. اگر چه به دلیل هزینه بالای سالن های آرایشی برخی  افراد به فکر گریم خانگی می افتند.

بهتر است برای نتیجه خوب از گریمور های حرفه ای با کیفیت کار خوب بهره ببرید.

گریم در واقع جزئی از میکاپ در آرایش عروس است. این دو را می توان مکمل هم دانست زیرا گریم متعادل سازی و فرم دهی صورت و میکاپ رنگ و لعاب را  بر عهده دارد. معمولا امروزه از رنگ های تند و غلیظ استفاده زیادی نمی‌شود. در واقع آرایش اروپایی که به میکاپ لایت و مات معروف است رایج تر می‌باشد.

گریم افراد با شناخت جنس و رنگ پوست و فرم صورت و مواردی از این قبیل شروع می‌شود. مواد آرایشی مورد استفاده نیز از این قضیه مستثنی نیست و با تشخیص درست رنگ و جنس پوست می توان رنگ های مواد آرایشی مورد استفاده را انتخاب کرد.

تناسب رنگ پوست با مواد آرایشی مورد استفاده نشان دهنده تبحر گریمور می باشد، و جزئی از رعایت اصول کار میکاپ را نشان می‌دهد.

نکاتی در خصوص نوع پوست در گریم عروس
نکاتی در خصوص نوع پوست در گریم عروس

نکاتی در خصوص نوع پوست در گریم عروس

نکاتی در خصوص نوع پوست در گریم عروس

جنس پوست افراد با هم متفاوت می باشد. انواع پوست مانند پوست خشک و چرب یا معمولی وجود دارد. انتخاب لوازم آرایشی بر اساس نوع پوست صورت می‌گیرد، به عنوان مثال افرادی که پوست خشک داشته باشند نباید از کرم ها و لوازم آرایشی خشک استفاده کنند زیرا کرم بر روی پوستشان کامل جذب نمی‌شود و پوشش نامناسبی پیدا می‌کند، باید از کرم های مرطوب کننده برای زیر سازی و جذب فون های قابل استفاده گریم بهره ببرند. پوست از عوامل مهم در آرایش می باشد به دلیل ماندگاری زیاد مواد آرایشی باید به نوع درست از مواد آرایشی استفاده شود تا در طولانی مدت در حین جشن میکاپ عروس به هم نریزد.

نکاتی در خصوص  چشم ها و لب  ها در گریم عروس

یکی از نقاطی که می توان برای زیبایی و آرایش روی آن مانور داد چشم ها و لب ها می باشند. این دو نقاط جز مشخصه های مهم چهره افراد است. با انتخاب درست در میکاپ این دو جز اصلی و تناسب گریم در بین شان می توان جلوه زیبایی به آن ها بخشید.

به عنوان مثال افرادی که چشم های درشت و لب های قلوه ای دارند نیازی به آرایش تند و غلیظ در آن ها نیست. استفاده ازمیکاپ ملایم و مات برای این مدل انتخاب درستی می باشد، اما افرادی که چشم های ریز و لب های ریزی دارند استفاده از فرم دهی و زاویه سازی و رنگ و لعاب چندان بد بنظر نمی‌رسد.

نکاتی در خصوص ابروها در گریم عروس
نکاتی در خصوص ابروها در گریم عروس

نکاتی در خصوص ابروها در گریم عروس

نکاتی در خصوص ابروها در گریم عروس

از دیگر فاکتور های زیبایی هر شخصی ابرو ها می باشند که طراحی و شکل دهی بی نقص به آن یک مسئله حیاتی می باشد. سعی کنید اصلاح ابرو را به روز گریم و میکاپ موکول نکنید و نهایت یک الی دو روز قبل آن ها را مرتب کرده باشید.

به دنبال مدل های عجیب نباشید و روال بصورت روال همیشگی آن را مرتب کنید و حدالامکان اجازه ندهید، آرایشگر مگر در صورت لزوم آن ها را با تیغ کم پشت کند. افرادی که دارای ابرو های کم پشت می باشند استفاده از مداد ابرو برای فرم دهی انتخاب خوبی است. سعی کنید برای فرم  خوبی برای ابروهایتان انتخاب کنید زیرا در زیبایی نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

نکاتی در خصوص  مو و مژه های مصنوعی در گریم عروس

اگرچه استفاده از مژه ها و موهای مصنوعی برای افزایش زیبایی مفید می باشد ولی اگر میخواهید شکل تصنعی پیدا نکنید و طبیعی جلوه کنید استفاده از مژه و موهای مصنوعی را فراموش کنید. مدل موی خود را براساس اندازه آن  انتحاب کنید، و فکر استفاده از لوازم مصنوعی را دور بیندازید زیرا هر اندازه بصورت حرفه ای طراحی و فرم دهی شود باز هم مشهود خواهد بود.

عموما استفاده از لوازم مصنوعی مانند مو برای افرادی که دارای نقایصی مانند کم پشتی و ریزش مو در برخی قسمت ها سر، که از رنج می برند استفاده می‌شود.

بصورت کلی سعی نکنید از مد پیروی کنید. انتخاب سبک مناسب متناسب با چهره خوب بهترین گزینه می باشد.  توجه کنید که گریم و میکاپ به چهره افراد ختم نمی‌شود و باید به مدل مو و ناخن ها همچنین گردن، شانه ها در صورت داشتن لباس آستین کوتاه  به سراغ دست ها رفته و رنگ آن ها را با رنگ صورت متناسب کنید.

آموزش تخصصی گریم عروس
آموزش تخصصی گریم عروس

آموزش تخصصی گریم عروس

آموزش گریم و میکاپ عروس

گریم عروس  در آرایشگاه ها و سالن ها زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است،  در سالن های زیبایی برای آن تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته می‌شود. ما مراحل انجام گریم و میکاپ را در ادامه شرح میدهیم.

  • زیرسازی پوست: باتوجه به نوع پوست اقدام به استفاده از مرطوب کننده برای آماده سازی پوست کنید، هدف از این کار آماده سازی پوست برای یک آرایش طبیعی می باشد.

  • با استفاده از کرم پودر رنگ پوست لک ها و جوش های صورت را پوشش داده، سپس رنگ کرم پودر اصلی مورد نظر را باتوچه به جنس پوست اعمال می شود.

  • بعد از زیر سازی پوست آرایش چشم ها شروع میشود با توجه به فرم چشم ها مدل و رنگ سایه استفاده شده انتخاب می شود. استفاده از مژه مصنوعی به سلیقه عروس مربوط می شود برای جلوه طبیعی می توانید از مژه های مصنوعی کوتاه استفاده کرده و اگر باز هم اندازه بزرگی داشته باشند آن ها را کوتاه کنید. استفاده از خط چشم به مدل استفاده از سایه مرتبط می باشد و گاهی بلا استفاده نیز هست.

  • آرایش گونه ها در گریم اساس براساس فرم صورت انجام می شود. برای برجسته کردن اصولا از رنگ های روشن مانند صورتی و برای کم حجم کردن از رنگ های تیره مانند قهواه ای و مات استفاده می کنیم.

  • آرایش لب ها به میکاپ چشم ها بستگی دارد. اگر چشم ها میکاپ غلیظ باشد از رنگ های روشن برای لب ها . برعکس اگر چشک ها از میکاپ ملایم استفاده شود از رژلب های تیره میتوان بهره برد.

10 پاسخ

  1. سلام برای گریم از چه برند موادی استفاده کنم که کیفیت بهتری داشته باشد؟

  2. سلام من آرایش غلیظ دوست دارم برای آرایش غلیظ کدوم سبک برای من بهتره؟

  3. سلام من میخواهم برای مراسم نامزدیم یک میکاپ بی نقص داشته باشم چطور میتونم باتوجه به شکل صورتم یک طرح خوب انتخاب کنم

  4. سلام فرق بین گریم و میکاپ چی هست؟ آیا فقط برای جشن خود گریم استفاده کنم یا میکاپ؟

  5. سلام عزیزم برند های مختلفی وجود دارد شما در سوال خود ذکر نکردید، منظور شما چه موادی اعم از کرم ها یا فون و … است.

  6. سلام عزیزم می تونید برای آرایش غلیظ از سبک های عربی، خلیجی، مصری ، لبنانی و حتی هندی با توجه به سلیقه خود استفاده کنید.

  7. سلام عزیزم. استفاده از تمام رنگ ها به سلیقه مشتری می باشد و رنگ روشن نیز با توجه به رنگ صورت باید استفاده شود ولی استفاده از رنک های نزدیک به رنگ پوست توصیه میشود.

  8. سلام عزیزم فرم آرایش خود را باید با آرایشگر خود ست کنید زیرا ما به چهره شما دسترسی نداریم تا آرایش مربوطه را بگیم ولی آرایش های سبک لایت محبوبیت بیشتری دارند.

  9. سلام عزیزم. میکاپ برای چهره از مواد رنگی استفاده می شود و به اصطلاح با رنگ و لعاب همراه است ولی گریم فقط با استفاده از متعادل سازی چهره و رفع نقایص زیبایی طبیعی تره به چهره می دهد. استفاده از هر روش به سلیقه خود شخص بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : آموزش تخصصی گریم عروس
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری