دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

ویتامینه مو یکی از روش های تخصصی تقویت، احیا و مراقبت مو است. مو مانند سایر اعضای بدن به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد تا نرم و صاف باشد، این مراقبت می تواند داخلی و یا خارجی باشد. مشکلاتی همچون ریزش مو، شوره سر و موخوره از جمله مواردی است که بسیاری از بانوان و آقایان در طول زندگی به آن دچار می شود. این موارد عوامل خاص خود را دارند که می بایست این دلایل شناخته و رفع شوند. افراد زیادی برای تقویت موهای خود استفاده از شامپو ها و صابون های گران قیمت و برند را در اولویت قرار می دهند، در حالی که مو از رگ های خونی تغذیه می کند و کمبود ویتامین آن موجب وزشدن، ریزش و بسیاری از مشکلات دیگر می شود.

ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

ویتامینه مو یکی از روش های بازسازی و تقویت مو است که با تغذیه کمبود ویتامین مو ها موجبات سلامت و زیبایی آن ها را تامین می کند. تغذیه نامناسب، مشکلات ارثی و منطقه ای، اضطراب و استرس، فشار های عصبی و … از جمله عوامل آسیب به مو است. زمانیکه مشکلات مو به عوامل وراثتی مربوط است، ویتامینه مو تاثیری بر رفع آن ها نخواهد داشت. برای سایر عولمل می توان از ویتامینه کردن مو برای احیا و تقویت این تار های نازک شگفت انگیز استفاده کرد. ما در این مقاله می خواهیم ویتامینه مو را معرفی کنیم و نحوه انجام آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو چیست؟

موها همانند بدن به تقویت و مراقبت نیاز دارند، این مراقبت می تواند به روش های مختلفی انجام شود. همانند بدن که به ویتامین های مختلف برای سلامت نیاز دارد موها نیز از این امر جدا نیستند. موهای این تارهای نازک و ظریف در اثر برخورد با مواد شیمیایی، ضعیف و شکننده می شوند. ویتامینه مو تکنیکی است که به احیا و تقویت مو ها کمک می کند و منابع ویتامینه مورد نیاز مو ها را تامین می کند. این روش به صورت معمول در سالن های آرایشی زیر نظر افراد متخصص انجام می شود و شامل انواع مختلفی است. انتخاب انواع مختلف آن براساس جنس موها ( خشک، معمول، چرب) انجام می گیرد. این روش به تحریک فولیکول های مو کمک می کند و موجب رشد مو ها می شود. بنابراین نه تنها مشکلاتی مانند ریزش مو رفع خواهد شد، حجم موها نیز افزایش پیدا می کند.

فواید ویتامینه کردن مو

فواید ویتامینه کردن مو

ویتامینه مو سبب درخشندگی، ترمیم قسمت های آسیب دیده، افزایش فرم دهندگی و کاهش الکتریسته ساکن مو می شود. این روش با تامین ویتامین های مورد نیاز مو باعث احیای مشکلات موها می شود. پس از ویتامینه می توانید فرم و شکل بهتری به موهایتان ببخشید و از داشتن موهای نرم و شفاف لذت ببرید. بدین منظور می بایست از مواد مناسب با نوع مو و تامین کننده کلیه موارد موردنیاز مو استفاده کرد. این مواد شامل انواع مختلف خانواده ویتامین ها از خانواده ABC گرفته تا پروتئین ها و مواد معدنی دیگر است. تاثیرات فوق العاده این روش مدتی پس از انجام آن نمایان می شود که افزایش حجم مو، افزایش استحکام و مقاوت مو و جلوگیری از ریزش مو تنها بخشی از تاثیرات شگرف آن است. در واقع هدف از ویتامینه کردن مو رسیدن مواد مغذی به کوتیکول مو است.

عوارض ویتامینه مو

عوارض ویتامینه مو

این روش آسیبی به مو نمی رساند، اما توقع تاثیرات طولانی مدت و عمیق نیز از ویتامینه مو نداشته باشید. اگر بخواهیم واقع گرایانه از این روش صحبت کنیم، باید بگوییم کلیه مواد مغذی از طریق پیاز مو قابل جذب نیستند و این روش تنها به رفع خشکی و درخشندگی و خوش حالتی موها کمک می کند. بنابراین پس از گذشت مدت زمان معینی وضعیت مو ها به شرایط قبل برمی گردد. بنابراین بهترین روش برای جذب ویتامین ها برای تقویت موها روش های خوراکی است.

تفاوت ویتامینه و بوتاکس مو چیست؟

تفاوت ویتامینه و بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو نیز برای احیا و تقویت موهای آسیب دیده استفاده می شود. در واقع بوتاکس نوعی ویتامینه مو است که با ترمیم موهای آسیب دیده نرمی و صافی را برای آن ها به ارمغان می آورد. در بوتاکس مو موادی حاوی انواع ویتامین ها، لیپیدها، پروتئین و آمینواسید با استفاده از یک سرنگ به مو اضافه می شود. سپس پس از 40 الی 45 دقیقه بعد مو ها شستشه شده و پس از خشک شدن با استفاده از ابزار های حرارتی مانند سشوار و اتومو صاف  می شوند. از آنجایی که بوتاکس وظیفه ویتامینه مو را دارد بنابراین در آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

نحوه انجام ویتامینه مو چگونه است ؟

نحوه انجام ویتامینه مو چگونه است ؟

  • قبل از انجام ویتامینه مو توجه داشته باشید مو هایتان را شتشو دهید. زیرا موها باید عاری از هر گونه آلودگی و چربی باشند.

  • پس از شستشو موهایتان را با یک حوله تمیز خشک نمایید. نیازی به خشک شدن صد در صد موها نیست و فقط در حدی که رطوبت آن گرفته شود، کافی است.

  • برای انجام ویتامینه برای مو ها می بایست با استفاده از گیره های مخصوص، مو ها را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید
نحوه انجام ویتامینه مو چگونه است ؟

نحوه انجام ویتامینه مو چگونه است ؟

  • پس از تقسیم بندی موها، از سرم ها و محلول های دو فاز برای تقویت مو ها استفاده می شود. بدین منظور پوست سر را با این مواد ماساژ دهید.

  • مواد کراتینه را بر روی موها اعمال کرده و با استفاده از دست ها سارا قه مو مالش دهید. توجه داشته باشید که مواد مخصوص نباید به رشته مو اعمال شوند یا برخورد کند.

  • در نهایت هر کدام از بخش های مو را درون فویل بپیچید و به مدت نیم ساعت الی یک ساعت در آن نگه دارید. برای روان نشدن کرم ویتامینه در طی ایم مدت می توانید از کلاه های رنگ استفاده کنید.

  • پس از گذشت مدت زمان معین موهای خود را شسته و خشک نمایید.

ویتامین A برای ویتامینه کردن مو

ویتامین A برای ویتامینه کردن مو

سلول های بدن جهت رشد به ویتامین A  نیاز دارند. این موضوع برای مو که یکی از سریع ترین بافت های قابل رشد در بدن است نیز صدق می کند. رژیم غذایی فاقد ویتامین آ سبب مشکلات بسیاری می شود  که از جمله آن می توان به ریزش مو اشاره کرد. این ویتامین در کمک به غدد پوستی سبب تولید ماده ای روغنی می شود. این ماده که به سبوم معروف است، جهت حفظ رطوبت و سلامت موها بسیار موثر است. برای ویتامینه مو الزاما می بایست از این ویتامین استفاده کرد زیرا نقش یک ماسک طبیعی برای مو دارد. از مواد خوراکی دارای ویتامین A می توان به اسفناج و کلم، سیب زمینی، هویج، کدوتنبل و .. که دارای بتا کاروتن بالایی هستند اشاره کرد.

ویتامین B برای ویتامینه کردن مو

ویتامین B برای ویتامینه کردن مو

یکی از محبوبترین و موثرین انواع ویتامین جهت رشد و تقویت مو ها نوعی ویتامی از خانواده ویتامین B به نام بیوتن است. بر طبق مطالعات انجام شده، نشان می دهد کمبود بیوتن در بدن با ریزش مو اثر مستقیمی دارد. انواع دیگر خانواده ویتامین B نیز جهت احیا و بازسازی مو موثر هستند. از جمله برخی از آن ها به تولید گلبول های قرمز کمک می کنند. این گلبول ها مواد مغری و اکسیژن را فولیکول های مو و پوست سر انتقال می دهند. از جمله مواد خوراکی حاوی ویتامی های B می توان به برگ سبزیجات، ماهی، غذاهای دریایی، غلات، گوشت، بادام و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که ویتامین B12 تنها در منابع حیوانی یافت می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *