اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟

اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟

هر آنچه که باید از اکستنشن مو بدانید

اکستنشن مو یکی از روش های حجیم تر و بلند تر دیده شدن مو ها می باشد. موها این تار های نازک شگفت انگیز همواره یکی از مشخصه های اصلی برای زیبایی بانوان می باشند. در طول زمان روش های مختلفی برای حجیم شدن، نرم شدن، بلند تر دیده شدن و … موها به وجود آمده است که در این بین اکستنشن نیز محبوبیت خاص خود را دارد. اکستنشن های مو، موهای اضافه کردنی طبیعی یا مصنوعی خاصی هستند که با هدف افزایش عمق و حجم موهای طبیعی به آن ها اضافه می شوند که دارای انواع مختلفی می باشند. شما می توانید با توجه به میزان بلندی موها، نوع موها، بودجه مالی و نیاز فردی خود از انواع اکستنشن های مو استفاده کنید. این روش بین بانوان بسیار محبوب بوده و استفاده زیادی از آن می شود و تقریبا روش بی خطری محسوب می شود. لازم به ذکر است نحوه انجام آن بسیار در سلامت مو ها و زیبایی آن ها تاثیرگذار است. آکادمی عالی عریس به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه در خاورمیانه دوره های آموزشی اکستنشن مو را با جدیدترین متد ها در بالاترین سطح آموزش می دهد. ما در این مقاله می خواهیم اکستنشن مو، مزایا و معایب و انواع آن را معرفی کنیم. بنابراین اگر می خواهید همه چیز در باره این روش متحیرکننده بدانید با ما همراه باشید.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو چیست؟

معرفی اکستنشن مو

افزایش حجم و طول موی سر با استفاده از موی مصنوعی یا طبیعی را اکستنشن مو (hair extensions) گویند. در این روش موهای مصنوعی یا طبیعی را با استفاده از گیره های مخصوص به موی سر اضافه می کنند تا در کنار موهای طبیعی باعث پر پشتی و بلندی موها شود و جلوه زیبایی را به فرم کلی موی سر ببخشد. در این روش می توان از موی طبیعی استفاده کرد که سبک تر و نازک تر می باشد و جلوه ای طبیعی و زیباتری دارد و حتی قابلیت شانه کردن، رنگ کردن و دکلره کردن را دارا می باشد که بالطبع قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. موی مصنوعی نیز مزیت ها و زیبایی خود را دارد که با سلیقه خود و هزینه و موارد دیگر می توان از هر کدام استفاده کرد.

روش های نصب اکستنشن مو

روش های نصب اکستنشن مو

نصب اکستنشن مو به روش سرد:

 در روش نصب به روش سرد از نوعی چسب گیاهی بی رنگ به نام کراتین استفاده می شود تا موی مصنوعی یا  موی طبیعی به ریشه مو متصل شود.  روش دیگر نوع سرد که بیشتر برای موهای ضخیم کاربرد دارد با استفاده از حلقه های فلزی موی اکستنشن را به موی سر اضافه می کنند. نصب اکستنشن به روش سرد شامل اکستنشن ریسه ای، اکستنشن با رینگ، اکستنشن بافت، دوخت مو می باشد. در این نوع، از هیچ گونه دستگاهی برای انجام مدل های مختلف استفاده نمی شود و  تنها با بهره گیری از ابزار مخصوص انجام می گیرد.

روش های نصب اکستنشن مو

روش های نصب اکستنشن مو

نصب اکستنشن مو به روش گرم:

روش نصب به روش گرم برخلاف روش سرد با دستگاه و حرارت انجام می شود. اکستنشن  روش گرم به دو نوع روش لیزری و روش گرم انجام می شود. اکستنشن نوع لیزری به کمک اشعه لیزری بر روی مو وصل می شود. در این روش چسب های کراتینه به کار می رود که به وسیله اشعه لیزر و دستگاه های مخصوص قابل استفاده می باشند. روش اکستنشن گرم با استفاده از چسب های رولی انجام می گیرد، که موی اکستنشن به صورت ردیفی با استفاده از حرارت ملایم بر روی سر نصب می شود. این روش شباهت زیادی به اکستنشن دوخت و ریسه ای دارد، ولی انجام آن ساده تر و سریعتر می باشد.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن موی بانوان

انجام اکستنشن مو به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که محبوب ترین آن ها می توان به اکستنشن مو به روش دوخت مو، رینگ، میکرو و کراتینه با استفاده از دستگاه لیزری اشاره کرد.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش اکستنشن مو به روش کراتینه (با استفاده از دستگاه لیزری):

برای شروع کار مو را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و قسمتی از مو را جدا کنید. توجه داشته باشید که یک خط صاف ایجاد شود. یک تکه کوچک و نازک از مو را جدا کرده و با استفاده از دستگاه چسب مخصوص مقداری چسب به آن بزنید و در قسمتی  از سر که خط صاف ایجاد کرده اید قرار دهید. دقت کنید که حجم موی انتخابی برای انجام اکستنشن باید متناسب با حجم موی فرد مورد نظر باشد و برای اینکه جلوه ای طبیعی داشته باشد فاصله بین اکستنشن ها را نیم سانت در نظر بگیرید. برای ردیف دوم، یک ردیف از موهای طبیعی را روی موهای مصنوعی ریخته و لایه بعدی اکستنشن را قرار دهید در واقع این کار شبیه به چیدن آجر و روش زیگزاگی می باشد. به صورتی که اکستنشن بین دو تکه موی طبیعی مشتری قرار بگیرد.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش اکستنشن مو به روش کراتینه (با استفاده از دستگاه لیزری):

انجام اکستنشن با استفاده از دستگاه لیزری به دلیل جلوه طبیعی که دارد برای قسمت های جلو مو نیز قابل استفاده است. برای بازدهی بهتر و عدم آسیب به موهای سر استفاده از موی طبیعی برای اکستنشن بهتر می باشد. این روش جز روش های ماندگار می باشد.

فرق بین دستگاه های قدیمی با دستگاه لیزری تعیین درجه حرارت آن ها می باشد. به این دلیل که درجه حرارت در دستگاه های قدیمی یکنواخت بوده و همین امر موجب آسیب به موها در مراحل انجام اکستنشن می شود.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش اکستنشن مو به روش کراتینه (با استفاده از دستگاه لیزری):

مزیت دستگاه های لیزری تعیین درجه حرارت آن ها می باشد. چسب کراتین به دلیل ساختارگیاهی که دارد آسیب کمتری به مو وارد می کندو به سرعت خشک می شود. برای برداشتن اکستنشن های این روش می توان با استفاده از ریموو های مخصوص موی مصنوعی که توسط چسب کراتین متصل شده است را جدا کرد. برای جداسازی موها یک طلق به مو های خود بپیچید و یک پنبه یا پارچه نخی تمیز را به مواد مخصوص جداکننده ریموور آغشته کنید و روی چسب قرار دهید.  بنابرای چسب باز می شود به نوعی می توان گفت مواد باعث حل شدن می شود. موهای خود را با استفاده از یک شانه با دندانه های عریض شانه کنید تا چسب مانده شده بر روی سر جدا شود.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش اکستنشن مو به روش میکرو

این روش جز جدید ترین روش های اکستنشن می باشد و برای پرپشتی و حجیم شدن جلوی موها کاربرد دارد.میکرو وسیله ای مانند رینگ ولی با ابعادی کوچکتر است و برای انجام به ظرافت بیشتری نیاز دارد. مزیتی که این روش دارد این است که موهای افراد در این روش کشیده نمی شوند و مشتری احساس سنگینی بر روی سر نمی کند و در نهایت به موهای افراد آسیبی وارد نمی شود. میکرو دانه ای بسیار ریزی می باشد که با کمک دستگاه مخصوص میکرو بر روی مو ها استفاده می شود. این دانه های کوچک در رنگ های متنوع عرضه می شوند تا مطابق با هر رنگ مویی باشند. برای استفاده از میکرو در جلوی سر، یک لایه نازک از موی سر را جدا می کنیم و تکه نازک اکستنشن را از داخل دستگاه میکرو عبور می دهیم و با انبر مخصوص ثابت می کنیم. تکه های مو می بایست به صورت ظریف جدا شوند تا به صورت مرتب انجام گیرد و جلوه طبیعی تری داشته باشد.

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش انواع اکستنشن مو

آموزش اکستنشن مو به روش کلیپسی

این روش بدون استفاده از چسب و ابزار دیگر است و نحوه انجام آن به قدری ساده است که بدون مراجعه به سالن های آرایشی و در منزل نیز قابل انجام می باشد. انجام این روش به دلیل فشاری که بر روی مو ها وارد می کند برای طولانی مدت توصیه نمی شود و بعد از استفاده از آن و اتمام مراسمات  یا اتمام روز قبل از خواب یا قبل از استحمام آن را از روی سر خود خارج کنید. برای انجام اکستنشن مو به روش کلیپسی قسمتی از موها را آزاد کنید و باقی موها را توسط گیره بر روی سر خو ببندید. لایه ای از موهای جدا شده را به موهای طبیعی اکستنشن کنید و لایه دیگر از مو که بر روی سر جمع شده را به آن اضافه نمایید. توجه داشته باشید که کلیپس موهای اضافی باید به ریشه مو بچسبد. برای نصب  راحت موی اضافه و عدم لیز خوردن آن بهتر است قبل از نصب موی مصنوعی توسط کلیپس ، ریشه موی خود را با شانه صاف کنید.

2 پاسخ

  1. سلام عزیزم. اگر به صورت طولانی مدت استفاده نشود. و بعد از اتمام روز یا مراسم و مهمانی قبل از خواب از روی سر خارج شود آسیبی به سر وارد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : اکستنشن مو چیست و چگونه انجام می شود؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری