پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟

پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
پارافین تراپی چیست مزایا و معایب آن

پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟

پارافین تراپی چیست مزایا و معایب آن

پارافین تراپی به عنوان روش درمانی با استفاده از موم گرم برای تسکین درد دست، پا، مفاصل و ماهیچه ها استفاده می شود. این روش برای افرادی که از درد های کم در برخی نقاط بدن رنج می برند بسیار مناسب می باشد. درواقع در پارافین تراپی قسمت هایی مانند دست ها و پا ها در مخلوط گرم موم بر پایه نفت و روغن معدنی و پارافین قرار داده می شود.این روش گرم کردن باعث بهبود گردش خون و آرام شدن مفاصل می شود و یک روش درمانی بسیار مفید برای بدن است. همچنین انجام این روش با استفاده از موم و روغن به نرم و لطیف شدن پوست نیز کمک زیادی می کند. افراد می توانند با خرید دستگاه کوچکی که دارد در خانه اقدام به انجام این روش کنند.جالب است بدانید این تراپی پارافین در اکثر سالن های آرایشی قبل از انجام مانیکور و پدیکور انجام می شود. در این مقاله قصد داریم  اطلاعاتی درباره پارافین تراپی، مزایا و معایب آن و چگونگی انجام آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

پارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی چیست؟

پارافین تراپی جز خدمات درمانی جدیدی است که در سالن های آرایشی و زیبایی و کلینیک های زیبایی پوست برای بهبود وضعیت پوست، نرمی و لطافت، رفع زبری، خشکی و پینه های احتمالی در دست ها و پاها استفاده می شود. به طور کلی پارافین Paraffin ماده ای نفتی از هیدروکربن اشباع‌شده ساخته شده است، که به صورت جامد، مایع و ژله ای در بازار یافت می شود. از نوع ژله ای و جامد آن برای تولید مصارفی هم چون شمع و از نوع مایع برای مصارف صنعتی استفاده می شود. این ماده بدن بو، بی رنگ و بی مزه طرفداران زیادی دارد و با توجه به خواص شگفت انگیزی که در همه زمینه ها دارد، علاوه بر نرمی پوست برای تسکین درد مفاصل و ماهیچه ها که بسیاری از افراد از آن رنج می برند مفید است.

مزایای پارافین تراپی

مزایای پارافین تراپی

مزایای پارافین تراپی

در دوران گذشته پزشکان از پارافین برای کاهش درد آرتروز بیماران استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت زیبایی این ماده پرکاربرد به حوزه زیبایی نیز وارد شد تا در این بخش نیز کارایی خود را به خوبی نشان دهد. در حال حاضر خدمات پارافین تراپی در سالن های زیبایی و اسپا به مشتریان ارائه می شود. این ماده بسیار چرب می باشد و با حفظ رطوبت پوست می تواند به سلامت آن کمک کند و مزایای درمانی و زیبایی زیادی به آن ببخشد. از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این ماده باعث تحریک کلاژن سازی پوست در لایه های عمیق پوستی می شود.

  • برای آبرسانی، نرمی، لطافت، رفع زبری و خشکی، ترک پوست و پوسته پوسته شدن بسیار مناسب است.

  • جر بهترین روش های لایه برداری و اسکراب پوست است.

  • موجب شادابی، رفع تیرگی پوست شفافیت و روشن شدن پوست می شود.

  • برای بهبود مشکلات پوستی مثل اگزما و بیماری های قارچی مفید است.

  • بهبود سیستم گردش خون در بدن

  • بهبود زخم های پوستی و از بین بردن جای زخم

  • تسکین دهنده دردهای مزمن عضلانی در افراد مبتلا به روماتیسم و آرتروز

  • جلوگیری از پیری زودرس پوست

  • جوانسازی پوست

  • آرامش بخش

  • کاهش درد در بیماری های عضلانی و مفصلی مانند آرتروز، فیبرومیالژی ، بورسیت

  • کاهش ورم و آب بین مفاصل

  • به رفع اختلالات مزمن پوستی مانند پسوریازیس کمک می کند.

عوارض پارافین تراپی

عوارض پارافین تراپی

عوارض پارافین تراپی

این ماده را می توان جز بی ضرر ترین محصولات زیبایی به شمار آورد. تنها عوارضی که می تواند داشته باشد گرمای بیش از حد و سوختگی است که باید در هنگام استفاده بسیار به این امر دقت کنید. همچنین افرادی که بیماری دیابتی و افرادی که زخم روی صورت و یا دست و پا دارند، بهتر است از این روش استفاده نکنند. قبل از استفاده حتما روی قسمتی از بدن خود تست نمایید تا در صورتی که به آن واکنش آلرژیک داشته باشید مشخص شود.

وسایل مورد نیاز برای پارافین تراپی

وسایل مورد نیاز برای پارافین تراپی

وسایل مورد نیاز برای پارافین تراپی

جهت انجام این روش در کلینیک های زیبایی و سالن های آرایشی تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز فراهم می باشد. اما در صورتی که بخواهید در خانه از آن بهره ببرید به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

  • دستگاه مخصوص پارافین تراپی

  • روغن زیبایی مخصوص ماساژ پوست

  • کرم مرطوب کننده دست

  • ماده ملایم ضد عفونی کننده

  • دستکش حوله ای با سایز بزرگ

  • پارافین بهداشتی

  • نایلون نازک

پارافین تراپی چگونه عمل می کند؟

پارافین تراپی چگونه عمل می کند؟

پارافین تراپی چگونه عمل می کند؟

پارافین تراپی نوعی درمان گرمایی است که براساس ویژگی فیزیکی پارافین انجام می گیرد. موم روغنی پارافین خاصیت جذب و حفظ گرما دارد. روغن پارافین ویژگی ظرفیت گرمایی و حرارتی بالا دارد و حرارت بالا را جذب کرده و در محیط اطراف آزاد می کند. به صورت کلی این روش بر اثر پدیده ای به نام انتقال حرارت انجام می شود. حرارتی که در پارافین مایع ذخیره شده است وارد پوست شده و در آن آزاد می شود. این کار گردش خون پوست را افزایش داده و موجب تسکین درد، باز شدن منافذ، جوان سازی و نرمی و لطافت پوست می شود.

روند انجام پارافین تراپی دست در کلینیک های زیبایی و سالن های آرایشی

روند انجام پارافین تراپی دست در کلینیک های زیبایی و سالن های آرایشی

روند انجام پارافین تراپی دست در کلینیک های زیبایی و سالن های آرایشی

برای انجام این روش ابتدا می بایست محلی که قرار است روی آن پارافین قرار داده شود با استفاده از صابون های آنتی باکتریال شسته شوند و با یک حوله تمیز خشک شود. با استفاده از کرم مرطوب کننده پوست دست ها یا پاها را که موم روی آن قرار می گیرد مرطوب کنید. مقدار لازم پارافین را درون دستگاه مخصوص آن قرار دهید و حرارت دستگاه را پنجاه درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. با اطمینان از گرمای مناسب و قابل تحمل پارافین، محلی را که می خواهید از پارافین استفاده کنید درون دستگاه قرار داده تا به خود مواد پارافین بگیرد. این کار را چند بار تکرار کنید تا به خوبی پارافین بر روی محل مورد نظر قرار گرفته شود. نهایتا به وسیله یک نایلون دست ها را بپوشانید و یک حوله برای حفظ گرمای پارافین روی آن قرار دهید. پس از گذشت زمان 20 الی 30 دقیقه مواد را از روی دست های خود جدا کرده و با استفاده از روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل یا روغن زیتون آن را ماساژ دهید.

روند انجام پرافین تراپی در منزل

روند انجام پارافین تراپی در منزل

روند انجام پارافین تراپی در منزل

برای انجام این روش شما انتخاب های زیادی دارید زیرا شما می توانید مواد پارافین را از مراکز معتبر فروش لوازم بهداشتی و آرایشی و یا داروخانه ها خریداری نمایید. برای ذوب کردن آن در صورتی که دستگاه کوچک آن را داشته باشید می توانید برای ذوب کردن آن از دستگاه استفاده کنید. در غیر اینصورت می توانید پارافین را درون مایکروفر یا روی اجاق گاز ذوب نمایید و زمانی که به درجه حرارت مناسبی رسید، مرطوب کننده غلیطی به آن اضافه کنید. سپس محلی که می خواهید پارافین روی آن قرار گیرد را درون مواد قرار دهید و سپس با استفاده از یک نایلون بپوشانید. در نهایت پس از گذشت 30 دقیقه پارافین ها را جدا نمایید و از ماسک های آبرسان برای لطافت و شادابی بیشتر پوست خود استفاده کنید. تراپی در منزل و بدون دستگاه روشی بسیار ساده و موثر برای شادابی رفع زبری و خشکی پوست به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : پارافین تراپی چیست چه مزایا و معایب دارد؟
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری