دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی تاریخ انقضای لوازم آرایشی چقدر است؟

تاریخ امروز: [wikiwordpress]
تاریخ انقضای لوازم آرایشی چقدر است؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی چقدر است؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی یکی از مهمترین مواردی است که مصرف کنندگان لوازم آرایشی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. استفاده از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در زندگی روزمره خانم ها امری عادی است، اما موضوع مهمی که برای آن ها وجود دارد، تاریخ انقضای آن ها می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه احتمال درج تاریخ مصرف لوازم آرایشی بر روی آن ها بسیار کم است اما توجه به تاریخ انقضای آن ها خصوصا محصولاتی که به صورت مستقیم با قسمت های حساس مانند چشم، صورت، لب و … سرو کار دارند ضروری است. بنابراین می بایست تاریخ مصرف مواد آرایشی خود را بدانید و در صورت فاسد شدن بتوانید آن را تشخیص دهید، زیرا استفاده از مواد آرایشی تاریخ گذشته و فاسد منبع رشد باکتری ها و قارچ ها است و آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد خواهد کرد. لوازم آرایشی در عصر حاضر یکی از محصولات پر مصرف در تمامی جوامع است. علاوه بر انتخاب مواد آرایشی باکیفیت، آشنایی با شیوه نگهداری و تشخیص فاسد بودن آن نیز مهم است. ما در این مقاله می خواهیم نحوه تشخیص تاریخ انقضای لوازم آرایشی را مورد بررسی قرار دهیم برای آشنایی بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی چند ماه است؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی چند ماه است؟

کلیه‌ی محصولات مورد استفاده توسط انسان تاریخ مصرف خاص خود را دارند که لوازم آرایشی نیز از این قضیه مثتثنی نیست. به صورت کلی برای لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و باکیفیت تاریخ مصرفشان بر روی محصول درج می شود. البته جدای از آن در اکثر محصولات آرایشی تاریخ انقضای دیگری درج می شود که مبنی بر زمان استفاده از آن بعد از باز شدن است. بنابراین یک نمودار زمانی برای بعد از باز شدن آن به شما می دهد. حال سوال اصلی اینجاست که چه زمانی می توان زمان تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی را متوجه شد. این سوال بسیاری از بانوانی است که روزانه بارها و بار ها از مواد آرایشی استفاده می کنند. برچسب شبنم برای کمک به تشخیص قاچاقی بودن و زمان تولید و انقضای محصولات بر روی آن ها درج می شود. این برچسب می تواند در تشخیص اصالت کلا و زمان انقضای آن موثر باشد اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد، بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد این برچسب می باشند.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی چند ماه است؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی چند ماه است؟

در برخی موارد نیز این برچسب بر روی جعبه لوازم آرایشی وجود دارد اما در صورتی که آن را دور بیندازید امکان اطلاع از زمان تولید و انقضای آن را از دست خواهید داد. زمانی که فقط یک علامت بر روی محصولات درج می شود، که در اکثر موارد عموم به آن توجهی نمی کنند، باید روشی برای تشخیص تاریخ مصرف لوازم آرایشی وجود داشته باشد. بنابراین ما در ادامه مدت زمان مصرف برخی محصولات آرایشی بهداشتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. بنابراین می بایست در مدت زمان مشخص شده آن ها را مصرف نمایید و نکته مهم در استفاده تاریخ انقضای بین تولید و باز شدن محصول است که به صورت معینی وجود ندارد، به نشانه هایی اشاره خواهیم کرد که با توجه به آنها فاسد شدن یک محصول آرایشی را تشخیص دهید.

طول عمر محصولات آرایشی

طول عمر محصولات آرایشی

  • کرم روز و شب: 9- 6 ماه

  • اسکراب و لایه بردارها: 6- 9 ماه

  • ماسک مرطوب کننده: 6- 9 ماه

  • ماسک پاک کننده: 6- 9 ماه

  • کرم ضد قرمزی: 8 ماه

  • کرم پودر: 12 تا 18 ماه

  • لوسیون بدن: 12 ماه

  • ژل دوش و شامپو: 3-2 سال

  • لوسیون بدن: 12-9 ماه

  • رژگونه: 12 – 18 ماه

  • سایه چشم: 18 – 24 ماه

  • پنکیک: 3-2 سال

  • مداد ابرو: 2 سال

  • رژ و مداد لب: 2 سال

  • لاک ناخن: 2-1 سال

  • ریمل مژه و ابرو: 3 ماه

  • پاک کننده آرایش چشم و صورت: 6- 9 ماه

  • پوشاننده سیاهی دور چشم: 6- 3 ماه

  • کرم صورت: کاسه ای 9 ماه، بطری های پمپی یا تیوپی 12 ماه

تاریخ انقضای کرم پودر (12-6 ماه)

تاریخ انقضای کرم پودر (12-6 ماه)

باتوجه به تحقیقات دانشمندان مبنی بر استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته آثار جبران ناپذیری بر روی پوست خواهد گذاشت. کرم پودر یکی از متداول ترین محصولات مورد استفاده توسط بانوان است. با توجه به استفاده روزانه از این محصولات باید به تاثیرات آن بر روی پوست توجه داشت. اگرچه بر روی محصول تاریخ مشخصی درج نشود اما به مدت زمان مورد استفاده آن توجه داشت. طرفداران محصولات کرم پودر باید بدانند، کرم پودر هایی که قدرت پوشش دهی بالایی دارند و تیرگی ها، کک و مک، آکنه و به طور کلی کلیه عیوب صورت را برطرف می نمایند بین 6 تا 12 ماه تاریخ انقضا دارند. همچنین زمان ماندگاری کانسیلر هایی که اصولا برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده می شود حداکثر یک سال است. استفاده از محصولات آرایشی بسیار حائز اهمیت است. بانوان برای حفاظت از پوست خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری های پوستی از جمله عفونت، آکنه، سرطان پوست و .. می بایست لوازم بهداشتی و آرایشی با کیفیت و مرغوبی استفاده کنند، در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد.

تاریخ انقضای رژ گونه (12-18 ماه)

تاریخ انقضای رژ گونه (12-18 ماه)

معمولا رژ گونه به دلیل حالت خشکی که دارد به تاریخ انقضای آن توجهی نمی شود و بسیاری افراد  تصور می کنند که هیچ وقت این محصول آرایشی فاسد نمی شود. در صورتی که نه تنها نوع کرم آن بلکه نوع پودری آن نیز بعد از گذشت مدت زمان 12 تا 18 ماه کیفیت مطلوب خود را از دست می دهد و الزاما نباید استفاده شود.

تاریخ انقضای سایه چشم (24-18 ماه)

تاریخ انقضای سایه چشم (24-18 ماه)

چشم یکی از حساس ترین قسمت های اعضای صورت است و با هرگونه مواد آرایشی تاریخ گذشته آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد. تاریخ انقضای لوازم آرایشی چشم 18 تا 24 ماه است. در خرید محصولات آرایشی بهداشتی چشم باید وسواس زیادی به خرج داده شود و حتما از لوازم بهداشتی و باکیفیت استفاده شود. سایه چشم می بایست هر 18 ماه تعویض شود تا از سلامت چشم های خود اطمینان پیدا کنید.

تاریخ انقضای مداد چشم (24-18 ماه)

تاریخ انقضای مداد چشم (24-18 ماه)

اگر شما از مداد برای زیبایی چشم های خود استفاده می کنید باید به زمان انقضای آن و تعویض آن دقت کنید. همانطور که بار ها به سلامت چشم ها و استفاده از مواد مرغوب تاکید کرده ایم. دور انداختن مداد های قدیمی و جایگزین سازی مداد چشم جدید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طول عمر مداد چشم با تراشیدن بیشتر می شود زیرا با این کار پوشش خارجی مداد تراشیده می شود. اگر از مداد چشم  به خوبی محافظت کنید تقریباً 18 تا 24 ماه ماندگاری خواهند داشت.

شیوه نگهداری از لوازم آرایش

شیوه نگهداری از لوازم آرایش

مدت زمان های قید شده حداکثر بازه زمانی است که می توانید از لوازم آرایشی خود استفاده کنید. این استفاده در صورتی است که محصولات موزد نظر در شرایط مناسبی نگهداری شود. حال آنکه این شرایط مناسب برای هرکس تعیف خاص خود را دارد. برای اینکه تعریف درستی از شرایط نگهداری داشته باشید، به نکات زیر توجه نمایید.

  • کلیه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی می بایست در محیط خشک و دور از رطوبت نگهداری شوند. زیرا رطوبت عاملی برای رشد باکتری ها در لوازم آرایشی است.

  • بنابراین محل هایی مانند حمام یا اتاق های دارای رطوبت محل مناسبی برای نگهداری لوازم آرایشی نیست.

  • برای خرید لوازم آرایشی در صورت امکان از نوع بسته بندی تیوپی و پمپی خریداری کنید. زیرا محصولات کاسه ای با توجه به اینکه در معرض باکتری و آلودگی بیشتر قرار دارند، طول عمر کمتری خواهند داشت.

  • پس از مصرف در محصولات آرایشی خود را به صورت محکم ببندید، در غیر اینصورت احتمال اکسیده شدن وجود خواهد دشت.

  • در صورت استفاده از محصولات کاسه ای قبل از استفاده دست های خود را بشویید.

  • پدهای آرایشی قلمو و فرچه های آرایشی خود را هر چند وقت یک بار شستشو دهید.

  • به هیچ عنوان لوازم آرایشی خود را با دیگران شریک نشوید.

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر آیا برای لاک هم محدودیت زمانی وجود دارد؟ از کجا بفهمیم خراب شده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *