مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

  (5/5) 743 امتیاز   

Your page rank:

پایگاه دانش آکادمی عریس، استفاده از اتومات برای حالت دهی به موها یکی از روش های محبوب برای داشتن موهای صاف و بدون پرز است. اما این روش نیز همانند دیگر روش های استفاده از حرارت برای حالت دهی به موها، می تواند عوارض و آسیب هایی برای مو و پوست

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 20806

2 دهه تجربـــــــــه

آموزش علوم مراقبتی زیبایی

رشتـــــــه های منعطف

پوشش بیش از 70 رشته

رتبــــــه 1 آموزش حرفه ای

کسب رتبه برتر آموزش از PPQ

آموزش آکـــــــادمیک

برگزاری دوره های آکادمیک و ترمیک

Eris Higher Education Center

Cosmetic science and beauty care

پایگاه دانش و خبری عریـــــــــــــــس
SAHAMIR UNIVERSITY
تیم گردآوری محتوا و مقالات علمی عریس

جدول محتــــــــــــوا :

مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

دوره عمومی ارایش و پیرایش دوره عمومی ارایشگری زنانه اکادمی عریس مرکز عریس اموزشگاه عریس

مرکز آموزش عالی علوم و هنرهای آرایشگری ، زیبایی و مراقبتی

بررسی مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

تاریخ امروز: [wikiwordpress]

مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

همه چیز درباره مدرک آرایشگری

آرایشگری یک هنر فوق العاده زیبا است که یادگیری آن مستلزم تلاش و اراده قوی در افراد برای فراگیری تکنیک ها و مهارت های آن است. علاوه براین هر کار تخصصی برای ورود به بازار کار و اشتغال در آن به مدرک معتبر و حرفه ای نیاز دارد. گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معتبرترین مدرک در حوزه آرایشگری می باشد که در سراسر کشور و به صورت بین المللی قابل استفاده و معتبر است. برای دریافت این گواهینامه معتبر افراد می بایست در بهترین آموزشگاه ها که مورد تایید سازمان فنی حرفه ای باشد شرکت کنند و پس از گذراندان دوره با معرفی آموزشگاه مربوطه به سازمان فنی حرفه ای در آزمون کتبی شرکت نمایند و در صورت کسب نمره قابل قبول برای امتحان عملی منتظر اعلام تاریخ مورد نظر توسط سازمان فنی حرفه ای باشند. سوالات زیادی در خصوص شرکت در کلاس های آموزشی و دریافت مدرک وجود دارد ما در این مقاله میخواهیم پاسخ کاملی برای آن ها ارائه دهیم بنابراین  برای اطلاعات بیشتر با آکادمی عالی عریس همراه باشید.

مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

تاریخچه‌ سازمان فنی و حرفه ‌ای کشور

تاریخچه‌ سازمان فنی و حرفه ‌ای کشور

تاریخچه‌ سازمان فنی و حرفه ‌ای کشور

همه ی افراد برای دریافت مدرک باید از صادر کننده آن و میزان اعتباری که مدرک مورد نظر دارد اطلاع پیدا کنند. سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یکی از سازمان‌هایی می باشد که به وزارت کار و امور اجتماعی وابسته است. سازمان فنی و حرفه ای در سال 1359 از ادغام مراکز تعلیمات حرفه‌ای، صندوق کارآموزی، کانون‌های کارآموزی، واحدهای مرتبط با مطالعات نیروی انسانی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل شده است. اگرچه این سازمان در سال 1359 به شکل رسمی مطرح شد ولی در اصل بنیان گذاری ابتدایی آن در ایران از سال 1339 با تصویب آیین نامه کارآموزی و افزایش مهارت شورای عالی کار صورت گرفته بود. هدف این سازمان تعلیم و تربیت نیروی ماهر کار برای دو دسته از افرادی که مهارتی ندارند و جویای کار هستن و افراد شاغلی که می خواهند مهارت خود را ارتقا دهند. است که بعد از اعطای مدرک تخصصی وارد بازار کار شوند.

پیدا کردن آموزشگاه مناسب

پیدا کردن آموزشگاه مناسب

انتخاب آموزشگاه مناسب

یکی از مواردی که برای دریافت مدرک آرایشگری وجود دارد. آموزش رشته آرایشی مدنظر است. دقت داشته دریافت مدرک آرایشگری به خودی خود در داشتن شغل به شما کمکی نمی کند مگر اینکه از مهارت های تخصصی برخوردار باشید. لازمه داشتن مهارت و تخصص، آموزش خوب و موثر می باشد. آموزش موثر در یک آموزشگاه خوب و زیر نظر بهترین مدرسین فراهم می شود. برای انتخاب یک آموزشگاه خوب همیشه وسواس به خرج دهید و سعی کنید با بررسی ویژگی های مثبت و منفی آن، بهترین را انتخاب کنید. متاسفانه بسیار دیده می شود افرادی بدون شناخت یک آموزشگاه اقدام به ثبت نام در آن می کنند که با آموزش های نه چندان با کیفیت رو به رو می شوند که این امر نه تنها در روند کاری آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت در روند دریافت مدرک آرایشگری نیز ممکن است دچار مشکل شوند. زیرا برای دریافت مدرک آرایشگری می بایست امتحان کتبی و عملی انجام شود و در صورتی که نتوانید از آموزش های خوب برخوردار شوید، گذراندن این مراحل و کسب نمره قبولی آسان نخواهد بود.

پیدا کردن آموزشگاه مناسب

پیدا کردن آموزشگاه مناسب

انتخاب آموزشگاه مناسب

 یک آموزشگاه آرایشگری خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از اساتید متخصص و دارای نمونه کار خوب برای تدریس استفاده کند.

  • مدرک معتبر و تخصصی مورد وزارت فنی حرفه ای را ارائه دهند.

  • تجهیزات کامل یادگیری را در اختیار هنرجویان قرار دهند.

  • آموزش های آن ها شامل مباحث تئوری و عملی باشد.

  • یک آموزشگاه معتبر دوره های آموزشی خود را به صورت آکادمیک از مبتدی تا پیشرفته آموزش می دهد.

  • آموزشگاه هایی که دوره های مبتدی و پیشرفته را به صورت جداگانه برگزار می کنند، به دو دلیل مورد تایید نمی باشند.

  • مورد اول قیمتی که به صورت جداگانه باید برای دوره مبتدی یا دوره تخصصی پرداخت شود. مورد دوم نیز وقفه ای است که بین دوره ها اتفاق می افتد ممکن است موجب فراموشی و دور شدن هنرجویان از مباحث آموزشی شود.

  • سر فصل های آموزشی مشخصی را ارائه دهند تا هنرجو از مباحثی که می خواهد یاد بگیرد اطلاع داشته باشد.

آموزشگاه عالی عریس بعنوان یکی از بهترین آموزشگاه های تهران و خاورمیانه که با برگزاری دوره های آموزشی به صورت حرفه ای در سایر کشور و در داخل کشور شهرتی جهانی دارد. این آموزشگاه با ارائه جدیدترین متد های آموزشی زیر نظر اساتید بین المللی تضمین کیفیت را در آموزش و ارائه مدرک می دهد.

نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ‌ای آرایشگری

نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ‌ای آرایشگری

نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ‌ای آرایشگری

برای دریافت مدرک آرایشگری، با ثبت نام در یک آموزشگاه، دوره های آموزشی که در سه سطح پایه، تخصصی و فوق تخصصی برگزار می شود را با توجه به شرایط مالی و اهداف شغلی خود می توانبد انتخاب کنید. این آموزشگاه ها با توجه به راهبرد های آموزشی که دارند بعد از اتمام دوره های آموزشی هنرجویان خود را به در آزمون‌های هماهنگ یا آنلاین سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می کنند. این آزمون ها به دو صورت تئوری و عملی برگزار می شوند. بعد از طی این مراحل و با کسب نمره قبولی می توانید منتظر دریافت مدرک آرایشگری فنی حرفه ای خود باشید. صدور مدرک به صورت الکترونیکی است که معمولا بین مدت زمان یه تا شش ماه به طول می انجامد. مواردی که باید در دوره‌های آموزشی فرا بگیرید عبارتند از کوتاهی مو، رنگ و مش، فرکردن مو، شنیون، آرایش چهره، اصلاح ابرو و صورت و … می باشد. البته هر رشته آرایشی مدرک مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال افراد می توانند باشرکت در دوره تخصصی شینیون مو، مدرک فنی حرفه ای آرایشگری تخصصی شینیون مو را دریافت نمایند.

مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

مدرک فنی حرفه ای آرایشگری یکی از مدارک معتبر در کشور ایران و خارج از کشور می باشد که قابل تمدید است. در صورتی که این مدرک را برای تاسیس سالن آرایشی نیاز داشته باشید الزاما باید در رشته آرایش و پیرایش، مدرک فنی حرفه ای آرایشگری دریافت نمایید. این مدارک مزایای مختلفی از جمله موارد زیر دارد:

  • برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت امکان ترجمه رسمی آن وجود دارد.

  • می توان آن را با مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل  جایگزین کرد.

  • دریافت پروانه کسب برای تاسیس سالن های آرایشی

  • می توان با آن در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تدریس کرد.

  • جذب سریع‌تر در بازار کار ایران و خارج از کشور با استفاده از مدرک فنی و حرفه ای

  • با استفاده از آن می توان کارت مربیگری دریافت کرد.

  • بااستفاده از آن می توان وام خود اشتغالی دریافت کرد.

  • امکان ادامه تحصیل برای کسانی که موفق به اخذ دیپلم دبیرستان نشده‌اند.

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

هزینه دریافت مدرک آرایشگری باتوجه به دوره مورد نظر (مبتدی، تخصصی و فوق تخصصی) و آموزشگاهی که در آمون آموزش دیده اید، متفاوت می باشد. هر اندازه که سطوح دوره های آموزشی پیشرفته باشد هزینه هم بالاتر خواهد بود. هزینه ای که می بایست برای اخذ مدرک آرایشگری بپردازید شامل هزینه معرفی به سازمان فنی و حرفه‌ای، برگزاری آزمون، و صدور گواهینامه می‌باشد.

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در ایران و خارج از کشور

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در ایران و خارج از کشور

اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در ایران و خارج از کشور

از آنجایی که سازمان فنی حرفه ای کشور عضو سازمان جهانی کار (ILO) است، مدارکی که توسط این سازمان صادر می شودو در همه ی صد و هشتاد و شش کشور عضو سازمان جهانی کار معتبر و قابل ارائه خواهد بود. مدارکی که توسط فنی و حرفه ای ارائه می شود کد ریجستری بین المللی دارند. افراد برای استعلام مدارک خود می توانند از طریق سازمان سنجش آن ها را استعلام بگیرند. کشورهایی که مدرک فنی و حرفه‌ای در آن‌ها معتبر است:کشور های کانادا، دانمارک، چین، فرانسه، استرالیا، ارمنستان، آرژانتین، آلمان، امریکا، فنلاند، هلند، اندونزی، ژاپن، ایتالیا و …می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبــــــــــــــــــــــــــــــار:

انتشار گزارش از طریق پایگاه خبری عریس : مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری
این خبر در آرشیو خبری و حقوقی حقوقی مرکز عریس بایگانی و Index شد.

فهرست مطالب

آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری
آموزش رنگ مو تخصصی و مربیگری